Hazırlayan: John Piper
Yavrularım, kimse sizi aldatmasın. Mesih doğru olduğu gibi, doğru olanı yapan da doğru kişidir. Günah işleyen, İblis’tendir. Çünkü İblis başlangıçtan beri günah işlemektedir. Tanrı’nın Oğlu, İblis’in yaptıklarına son vermek için ortaya çıktı. (1. Yuhanna 3:7-8)
1. Yuhanna 3:8, “Tanrı’nın Oğlu, İblis’in yaptıklarına son vermek için ortaya çıktı” derken, Yuhanna’nın kafasındaki “İblis’in yaptıkları” nelerdi? Cevap, bağlamdan açıkça ortaya çıkmaktadır.
İlk olarak, 1. Yuhanna 3:5 ayeti bu ayetle açıkça paralel bir ayettir: “Mesih’in, günahları kaldırmak için ortaya çıktığını … bilirsiniz.” Ortaya çıktı ifadesi, 5. ve 8. ayette geçmektedir. Dolayısıyla kuvvetle muhtemel, İblis’in yaptıkları ve İsa’nın son vermek üzere geldiği şeyler, günahlardır. 8. ayetin ilk kısmı bunu aslında kesin bir hale getiriyor: “Günah işleyen, İblis’tendir. Çünkü İblis başlangıçtan beri günah işlemektedir.”
Bu bağlamdaki asıl sorun günahtır; hastalık, bozulan arabalar veya darmadağınık olan kişisel programlar değil. İsa bizim günah işlemeyi bırakabilmemiz için dünyaya geldi.
Bu gerçeği, 1. Yuhanna 2:1’deki gerçekle yan yana koyduğumuzda daha da açık bir şekilde görmekteyiz: “Yavrularım, bunları size günah işlemeyesiniz diye yazıyorum.” Doğuş’un, yani İsa’nın beden almasının en büyük maksatlarından biri budur (1. Yuhanna 3:8).
Ancak Yuhanna’nın, 1. Yuhanna 2:1-2’de ek olarak belirttiği bir maksat daha vardır: “Ama içimizden biri günah işlerse, adil olan İsa Mesih bizi Baba’nın önünde savunur. O günahlarımızı, yalnız bizim günahlarımızı değil, bütün dünyanın günahlarını da bağışlatan kurbandır.”
Ama şimdi bunun ne anlama geldiğine bakın: Bunun anlamı, İsa’nın dünyada iki sebeple göründüğüdür. Günah işlemeye devam etmeyelim diye, yani İblis’in yaptıklarına son versin diye geldi (1. Yuhanna 3:8); ve günah işlersek de, günahlarımızın kefareti olsun diye geldi. Yerimize geçerek Tanrı’nın günahlarımıza karşı gazabını kaldıracak kurban olmaya geldi.
Bu ikinci maksadın neticesi, ilk maksadı ortadan kaldırmamaktadır. Bağışlamak, günaha izin verme maksadı taşımamaktadır. Mesih’in günahlarımız için ölümündeki amaç, günahla olan savaşımızda uzanıp gevşememiz değildir. Aksine, Doğuş’un bu iki maksadının neticesi, tüm günahlara karşılık bir kere ödenen bedelin, bize günahla savaşacak özgürlüğü ve gücü vermesidir. Böylece, kurtuluşunu hak eden veya kurtuluşunu kaybetmekten korkan yasacılar olarak değil, ancak canımız pahasına bile olsa tam bir güven ve sevinçle kendisini ortaya atan muzafferler olarak savaşabiliriz.
Tüm içerikler aksi belirtilmedikçe Müjde Birliği’ne aittir. Kişisel amaçlar veya ticari olmayan amaçlar dahilinde, bu içerikleri özgürce kullanabilir, paylaşabilir ve çoğaltabilirsiniz. Ancak yazılı içeriğin çevrimiçi yayınlandığı durumlarda, şu şekilde asıl makaleye gönderme yapan bir ibare eklenmesi gerekmektedir:
(c) Müjde Birliği. Asıl makaleye şuradan erişebilirsiniz: https://mujdebirligi.com/gunluk-ruhsal-okumalar/24-aralik-advent-24-gun-dogustaki-iki-maksat/
Yorum 01